Het is weer zo goed als voorbij… - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Het is weer zo goed als voorbij… - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Het is weer zo goed als voorbij…

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

06 November 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Helaas! We hadden het best nog wat langer uit kunnen houden, vooral omdat het weer de laatste 2 dagen wat tegen heeft gezeten. Gisteren en vandaag volop bewolkt en gisteravond en vannacht zelfs één grote stortbui. Gisteravond liepen we ons hotel uit om ergens iets te gaan eten en na zo’n 100 meter lopen begon het wat te spetteren. Weer 100 meter verder regende het en na nog eens 50 meter hoosde het!! Na 10 minuten schuilen, zijn we toch maar sprintend naar het dichtstbijzijnde restaurant gesprint. Dit was helaas een Denny’s waar weinig lekkers voor mij op de kaart stond. Die Amerikanen zijn gek op kaas en dompelen daar dus ook alles in onder… Maar om nu weer die stortbui in te gaan, leek me helemaal een slecht idee. Dus uiteindelijk toch maar wat naar binnen gewerkt, al hopende dat de bui voorbij zou zijn na het eten. Je raadt het al… Niet dus! Sterker nog… het was nog harder gaan regenen met flink wat onweer. Dus van schuilplaats naar schuilplaats zijn we weer terug naar het hotel gesprint. Bij terugkomst meteen even op internet gekeken wat de voorspellingen voor de volgende dag zouden zijn. Die vertelde ons dat het half bewolkt zou zijn met zo’n 30 graden. Dat hoorden we graag, want de planning was om het laatste dagje nog wat bij te bruinen en te relaxen.

Maar ook vandaag waren de weergoden ons niet goed gezind. Weer volop bewolking en een enorme wind. We hebben dus maar de auto gepakt en zijn naar Bayside Marketplace gereden. Een tip van Priscilla en Alan. Daar vertrekken naar nl. rondvaarten die o.a. langs Star Island varen. Op Star Island wonen verschillende beroemdheden (o.a. Gloria Estefan, Shaquille O’Neill en Sylvester Stallone) in werkelijk kasten van huizen, die alleen vanaf het water te zien zijn. We vroegen ons onderweg nog af, wat je met zo’n huis moet, als je toch niet kunt genieten van je tuin en zwembad, omdat er om het kwartier een rondvaart langs komt. Maar goed… wij deden vrolijk mee :). Daarna hebben we nog wat gegeten en geshopt (echt waar!!). Helaas weer geen broeken in Carlo’s (lengte)maat, maar we zijn wel geslaagd voor de verschillende souvenirs.

Gisteren was het, zoals gezegd, ook bewolkt en zijn we volgens plan naar de Everglades gegaan. We hebben als het ware rond de park gereden, wat toch nog een dikke 3 uur in beslag neemt. Halverwege zijn we met een airboat door de mangrove-bossen gevaren. Dit is echt prachtig en we hebben zelfs nog een krokodil gespot. Meestal laten ze zich niet zien, maar we hadden dus geluk. Onderweg hadden we er ook al één gezien bij het visitor’s centre. Die beesten liggen echt doodstil en het lijkt dus net alsof ze opgezet zijn. Ik moest ook meteen aan schoonzus Ella denken, die samen met de krok op de foto ging, ervan overtuigd zijnde dat het een opgezette was. Totdat hij bewoog…. Brrrrrrr.

Gelukkig hebben we dinsdag dus nog een dagje zon meegepikt, zodat we toch nog met een klein beetje kleur thuiskomen. Inmiddels is de koffer weer zo goed als gepakt, verlaten we over een kleine 12 uur ons hotel en zit onze vakantie er jammer genoeg dus zo goed als op. Ondanks het wat mindere weer, hebben we het weer fantastisch naar ons zin gehad en gaan we ons gewoon weer voorbereiden op de volgende vakantie!

Groetjes vanuit Miami Beach.

• 06 November 2009 - 10:51

IJtske:

Is idd snel gegaan, jullie vakantie. Goede terugreis.

xxx

• 06 November 2009 - 12:50

Alan En Pris:

fijne terugreis!!
    Jammer dat de weergoden niet hebben meegewerkt.
    maar al met al toch een leuke vakantie gehad!
    Gelukkig maar!!
    ben benieuwd naar jullie volgende reis in de states!