The Sunshine State! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu The Sunshine State! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

The Sunshine State!

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

03 November 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Even een tussenstandje van onze vakantie in Florida.

Vrijdag 30 oktober 2009
Vrijdagochtend om 8.00 uur zijn we opgehaald door onze liefste zwager Piet. Inchecken hadden we al via internet gedaan, dus koffer (jaja, je leest het goed, maar één koffer!!!) afgegeven, paspoortcontrole door, boeken gekocht (o.a. de nieuwste van Dan Brown, die net was uitgekomen), wat gedronken, het vragenlijstje doorgenomen met de medewerkster voor het instappen (heb je zelf de spullen ingepakt? etc.), ingestapt en vertrokken. We landden na 7,5 uur (iets sneller dan gepland) op Washington en toen kwam de ellende van het ellelange wachten voordat we voorbij de immigratie-medewerker waren. Zo'n lange rij hadden we nog niet eerder meegemaakt en we hebben er dus ca. een uur in gestaan. pffff....

Daarna koffer opgehaald (hij was er weer :)) en 30 meter verder weer gedropt voor de volgende vlucht. Toen ons welverdiende sigaretje/sigaartje. Yeah baby! We moesten daarna nog een uurtje overbruggen voordat onze volgende vlucht vertrok. Ook die ging weer prima op tijd. En zo landden we na 2,5 uur vliegen om 19.15 uur plaatselijke tijd in Orlando. Ook hier was onze koffer weer keurig meegekomen, dus op naar de Dollar-autoverhuur.

We hadden de goedkoopste categorie auto geboekt, omdat we toch niet veel zouden rijden en dus kregen we (uiteraard) weer allemaal upgrades aangeboden. Het verhuur-mannetje maakte ons wijs dat het echt een hele kleine auto was, waar je zelfs de raampjes nog met een draaihendeltje moest laten zakken (!) en voor $14 per dag konden we dus een grotere auto krijgen met automatische ramen. We hadden al afgesproken dat we geen upgrade zouden nemen, dus we antwoordden vriendelijk dat een upgrade niet nodig was. De verhuur-jongen ging daarop even overleggen met een collega en kwam terug met een nieuwe aanbieding: voor $9 per dag konden we kiezen uit verschillende soorten auto's. Echt een koopje!! Weer wimpelden wij hem vriendelijk af en weer ging hij even overleggen en zocht wat in zijn computer. Uiteindelijk meldde hij ons dat we een gratis upgrade kregen, omdat hij wilde dat wij voor altijd zijn vrienden zouden zijn. Vooruit dan maar... Natuurlijk hadden ze dus gewoon geen kleine auto's en probeerde hij ons er eerst voor te laten betalen, maar (uiteraard) zijn we daar niet ingetrapt. Nu zijn we dus voor een week in het bezit van een blauwe Dodge Avenger. Prima auto weer.
Op weg dus naar hotel Hampton Inn South of Universal. Ook daar reden we zonder problemen heen, ondanks dat we geen Tomtom bij ons hadden of hadden gehuurd. Om een uur of 9 stapten we moe maar voldaan onze mooie, ruime en schone kamer in. Koffer gedropt en op zoek naar een eettent, want inmiddels waren we knap hongerig geworden. Deze keer werd het voor de verandering eens een MacDonalds en na het eten zijn we snel weer teruggegaan naar ons hotel en vrijwel gaan slapen.

Zaterdag 31 oktober 2009

Halloween-day, maar daar hebben we eigenlijk bijna niks van gemerkt op de paar verklede mensen na die we tegenkwamen. Met de jetlag in ons lijf bespraken we bij het (prima) ontbijt wat we die dag zouden gaan doen. We wilden voornamelijk lekker relaxen, maar het zwembad bij het hotel was niet erg aanlokkelijk. Geen parasolletjes en slechte bedjes. We besloten dus de auto te pakken en een uurtje te rijden naar Daytona Beach. Maar ons eerste doel was de Wallmart om een Tomtom te kopen. Natuurlijk is het leuk om alles ouderwets met de wegenkaart te doen, maar een navigatie is toch wel heeeeel makkelijk. Het huren van navigatie bij de autoverhuur kost ongeveer $10 per dag. De goedkoopste Tomtom kost $100 bij de Wallmart en omdat we hoogstwaarschijnlijk volgend jaar toch weer naar Amerika gaan is het kopen van een Tomtom uiteindelijk gewoon goedkoper.
Die Wallmarts zijn overigens verschrikkelijk groot en je kunt er werkelijk van alles kopen. Van auto-onderdelen, tot complete inrichting van je huis. Maar ook gewoon je dagelijkse boodschappen.
Ik heb daar meteen ook een spelletje voor de Nintendo gekocht. Dit spelletje was niet illegaal te downloaden en kost in Nederland € 43. Hier konden we hem kopen voor $32 (€ 24). Voor bijna de helft dus! Na ons bezoek aan de Wallmart op weg naar Daytona Beach.
Onderweg reden we langs de Daytona Speedway, waar de Daytona 500-races worden gehouden. Wat een enorm complex!! Helaas konden we niet even stoppen om een foto te nemen.
Het grappige van Daytona Beach is dat je gewoon met je auto het strand op kunt rijden voor $5. Je auto staat dus gewoon geparkeerd achter je strandbedjes. Het was overigens opvallend rustig. We hadden een grootse drukte verwacht, maar we hadden bijna het strand voor onszelf. We hebben dus heerlijk uitgerust en gelezen en zijn om een uur of 4 weer teruggegaan naar ons hotel, gedoucht, gegeten en lekker op tijd naar bed.

Zondag 1 november 2009
Vandaag was het bewolkt. Een mooie dag dus om één van de pretparken te bezoeken. We twijfelden tussen Seaworld en Universal Studios. Uiteindelijk heeft Carlo de knoop doorgehakt en zijn we naar Universal gegaan en daar hebben we geen spijt van gekregen. Ik had verwacht dat er alleen maar van die achtbanen zouden zijn, maar dat viel echt reuze mee. Echt heel leuke attracties!! Gelukkig was het ook erg rustig. Voor twee attracties hebben we een half uur moeten wachten, maar voor de rest konden we eigenlijk steeds meteen doorlopen! Top dus! Vooral omdat we verhalen hadden gehoord van 3 uur wachttijd. Om 18.00 uur ging het park dicht en alles wat we wilden zien en doen, hebben gedaan. Mede dankzij de korte wachttijden, want anders moet je echt keuzes gaan maken.
Hoewel de dag bewolkt was begonnen, ging de zon rond een uur of 12 toch schijnen, maar gelukkig was het niet al te heet en waren er genoeg schaduwplekken.
Overigens was vandaag in Amerika de wintertijd ingegaan. We kwamen daar heel toevallig achter, omdat mijn mobiele telefoon automatisch de tijd had aangepast. We dachten dus dat we lekker hadden uitgeslapen, maar uiteindelijk wonnen we dus weer uur! Dus ook een uur langer vakantie!! Jippie!!

Maandag 2 november 2009
We hadden gepland om weer een dagje strand te pakken. Deze keer aan de westkust van Florida (Tampa Bay), maar de weergoden waren ons niet gunstig gezind. Een dik pak bewolking en volgens de voorspellingen zou het niet op gaan klaren. We besloten dus maar om onze plannen (uiteraard) weer om te gooien en een dag eerder dan gepland te vertrekken uit Orlando en dus ook een dag eerder dan gepland aan te komen in Miami Beach. Gisteren waren we nog storm-chasers in de attractie van Twister in Universal, maar vanaf vandaag zijn we sun-chasers geworden.
We konden dit in 3,5 uur rijden via de snelwegen, maar we hebben lekker de kustweg gepakt en op ons gemakje gereden.
We hebben een korte tussenstop gemaakt in Cocoa Beach, vlakbij Cape Canaveral. Dit is de plaats waar, als ik me niet vergis, zus Cobie verbleef op haar snoepreisje met Estec. Leuke plaats met een mooi strand.
Uiteindelijk kwamen we rond 16.30 uur aan in ons hotel (Thunderbird). Het ziet er naar uit dat we ons hier prima gaan vermaken. De zon schijnt volop. De kamer is ietsjes minder dan ons vorige hotel. Maar de ligging is perfect aan het strand, er is een mooi zwembad en 2 leuke barren. In één van die barren heeft Carlo een perfecte karaoke-imitatie vertolkt van Elvis.

Het is nu dinsdagochtend. Carlo ligt al lekker aan het zwembad te zonnen en ik ga me ook zo maar eens gereed maken. Waarschijnlijk gaan we morgen de Everglades, maar daarover misschien later meer.

Groetjes,
C&H

• 03 November 2009 - 17:47

Jack:

Lekker zeg dat je nu geen rekening hoeft te houden met de voetbal en dat je kunt doen wat en wanneer je wilt. Geniet ervan!!! Gr Jack

• 03 November 2009 - 19:05

Cobie:

Ja ik ben idd in Cocoa Beach geweest. Heb er nog foto,s van.

Groetjes

• 03 November 2009 - 19:21

Ijtske:

Klinkt weer top allemaal. Veel plezier in de evenglades (als er niet weer een "change of plans" komt). Hoe lang blijven jullie eigenlijk?

• 03 November 2009 - 19:22

IJts:

Ik weet het al. Over 4 dagen...

• 03 November 2009 - 19:59

Patrick:

Jullie hebben het weer lekker zo te lezen, geniet er nog maar van.

hoho jack, zaterdag staat gewoon hazerswoudse boys 2 weer op het programma.

• 03 November 2009 - 20:52

Trudy:

Fijn dat jullie zo genieten maar wij zitten vrijdag wel met een quizzzzz.Maar we gaan er voor. Veel plezier nog.

• 03 November 2009 - 21:53

Cobie:

jammer hoor !! vrijdag quizzzzzzzzzzz

• 04 November 2009 - 08:23

Pa En Ma:

hartstikke leuk weer, om alles te lezen van jullie belevenissen.
    liefs

• 04 November 2009 - 14:31

Alan & Pris:

Veel plezier in Miami!!

Ben benieuwd naar de foto's !!
    Geniet er nog maar van, en nemen jullie het zonnetje mee terug naar Nederland??

Groetjes van ons

• 05 November 2009 - 23:31

Ann (zonder Rémi):

Hey luitjes,

Mooi verhaal, een broer in Denver die zich in een stief tempo bij 20 graden en zon laat vollopen (in het mom an zakelijk netwerken) En de ander zit met vrouw lief gewoon een weer Miami van zijn zonnestralen te bestelen.

Wel leuk dat jullie het zo lekker hebben (sprak zij enigszins jaloers)

Enjoy!!!