Lebanon, Missouri naar Oklahoma City, Oklahoma - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Lebanon, Missouri naar Oklahoma City, Oklahoma - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Lebanon, Missouri naar Oklahoma City, Oklahoma

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

22 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag was het plan om een relatief korte rit te maken naar Oklahoma City. En zowaar, dat is nog gelukt ook!

Na een simpel ontbijtje in het Super 8 motel in Lebanon vertrokken we om 09.15 uur via Springfield, Joplin (beide in Missouri), Tulsa naar Oklahoma City. We volgen nog steeds de route 66. De Interstate 44 ligt er direct naast en meestal rijden we op de Interstate, maar ook vandaag hebben we weer een stuk op de echte route 66 gereden. Je komt op deze route door vrij vage en kleine plaatsjes. Het landschap is wel mooi, erg uitgestrekt met landerijen, veel heuvels en bossen. Het enige probleem op die wegen vandaag, was het feit dat er dikke hommel zelfmoord pleegde tegen onze voorruit, terwijl Heleen deze net 5 minuten daarvoor had schoongemaakt tijdens het tanken! We wisten even niet waar we het zoeken moesten, en Heleen besloot ook maar direct om de voorruit vanaf nu niet meer schoon te maken.

De rit liep ondertussen voorspoedig, net als de barometer (vandaag werd het 102 graden Fahrenheit, ongeveer 38 graden celsius), en we reden al snel de staat Oklahoma binnen. We wilden eigenlijk snel naar een motel of hotel met een zwembad om even lekker een uur of 2 een beetje te relaxen. Om een uur of 3 ’s-middags kwamen we aan bij Oklahoma City. Na een half uurtje gezocht te hebben, zijn we ingecheckt bij een mooi hotel, enorme grote kamer (2 kamers eigenlijk) met keuken erbij, keurig schoon en het belangrijkste….. een heerlijk buitenzwembad! We zijn direct gaan zwemmen en hebben even lekker 1,5 uur bij het zwembad gezeten. We konden namelijk niet echt langer, want het eten daar (dat zat er namelijk bij), begon om 18.00 uur. Om een lang verhaal kort te maken, we hadden beter kunnen blijven zitten, want dit was niet helemaal wat we er van verwacht hadden. Een of ander stoofpotje met een broodje, of bruine bonen, die geen bruine bonen waren. Het lekkerste was nog de chips die je op kon scheppen, gewoon Lays naturel chips! Dit hotel is wel weer wat boven ons budget, maar gisteren zaten we er dik onder, dus het is weer een beetje in evenwicht.
Voor de nieuwsgierigen onder ons, we slapen in het Residence Inn Oklahoma City Downtown. Wel wat duurder dan gepland, maar we genieten in elk geval van de luxe!
We zitten nu om 21.15 in onze suite, ik aan een corona’tje, Heleen aan een Mojito’tje. Morgen zijn we ongeveer hetzelfde van plan, op tijd aankomen en even lekker relaxen.

Groetjes uit Oklahoma City!

P.s. We hebben bevestiging gekregen dat we 1 dag eerder de tour door Antelope Canyon kunnen maken in Page, Arizona. Het programma zoals we nu voor ogen hebben is als volgt:
Dinsdag 23 juni: Oklahoma City – Amarillo, Texas (show me the way to………, every night I’ve been hugging my pillow!!!)
Woensdag 24 juni: Amarillo – Grants, New Mexico
Donderdag 25 juni: Grants – Flaggstaff, Arizona
Vrijdag 26 juni: Flaggstaff – Page, Arizona
Zaterdag 27 juni: Page – Seligman, Arizona
Zondag 28 juni: Seligman – Las Vegas, Nevada (daar blijven we dan 5 nachten)

Ook nog even een kleine update wat betreft de foto's. We hebben al ons tot nu toe gemaakte foto's geplaatst op:
Hier hebben we meer plaats dan we eerst hadden op picturetrail. De foto's zijn gerangschikt op datum, zodat je niet alles door hoeft te worstelen als er weer nieuwe foto's zijn geplaatst. Veel plezier met het bekijken!

• 23 Juni 2009 - 06:24

Arianne:

Heel gaaf al die foto's!!
    Gelijk op m'n werk (illegaal) alles even doorgekeken :)

Volgens mij hebben jullie die kleine rustmomentjes wel nodig want ziet er allemaal behoorlijk heftig/intensief uit!!
    Aan de andere kant..nog een paar daagjes en dan in Vegas alle rust pakken. Denk dat ik ook maar even een last minutetje pak ;)

xx

• 23 Juni 2009 - 06:55

Reem:

goeie pics volk! Vooral de BB look met de skyline van Chicago. Een instant classic. Stay black and raw!

• 23 Juni 2009 - 16:09

Ijtske:

Nice pictures!

• 23 Juni 2009 - 16:22

Patrick & Loes:

Alle foto's bekeken en wat leuk zeg.

Carlo, zullen we een fake heist doen met een Alvis TJ? Of een OC?

• 23 Juni 2009 - 17:17

Cobie:

Leuke foto,s!!

Hebben jullie nog gehoord dat er 2 metro,s op elkaar zijn geknald in Washington. 9 doden.

Eva is weer gezond thuis.

Groetjes

• 23 Juni 2009 - 17:27

Cobie:

Ik heb even op de kaart gekeken hoe jullie zijn gereden. Dan hebben jullie ook al veel staten gehad!!
    Leuk hoor.

Groetjes

• 23 Juni 2009 - 18:07

Ella:

Helemaal leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!Veel plezier nog!

• 23 Juni 2009 - 20:43

Loes:

toch vindt ik die met die ton het leukst!!!!!!! nu kan carlo er echt over vertellen!! hahahahahahahahaha

• 23 Juni 2009 - 20:52

Trudy:

waarom jullie eigen keuken niet gebruikt ipv van het stoofpotje eten.
    misschien omdat jullie zelf schoon moeten maken?
    en het voor mij te ver weg is.

have fun

• 26 Juni 2009 - 15:20

Eva:

gemeen joh, van die hommel
    dat ie nou net tegen júllie raam aanvliegt