New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

12 Juni 2009 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen om 9.30 uur werden we op Schiphol afgezet door zwager Jaap. Inchecken hadden we al via internet gedaan, dus het was alleen een kwestie van de bagage droppen. Door de douane, wat dollars gewisseld, luchtje en een flesje Grand Marnier gekocht en op naar Pier G waar we ons om 11.10 uur moesten melden. We vlogen pas om 12.20 uur, maar door alle veiligheidscontroles moet je je al vroeg melden bij de gate. En aangezien wij mensen van de tijd zijn, waren we ook keurig op tijd. Voor alle rokers onder ons. Er is weer rookgelegenheid achter de douane!!! Dus voordat we ons meldden nog snel een laatste nicotineshot gehaald, voordat we 8,5 uur “vast”zaten.

We hadden weer prima plaatsen in het vliegtuig. Genoeg beenruimte voor Carlo. Daar moet je wel wat extra’s voor betalen, maar dat hebben we er graag voor over. Na onze ervaringen vorig jaar met de business-class, toch nog even voor de zekerheid gevraagd of er nog plaatsen over waren, maar helaas…

De vlucht naar Washington ging perfect en om 14.30 uur stapten we uit. En dan begint het hele circus… We waren als één van de eersten uit het vliegtuig. Snel naar de immigratie en daar weer de gebruikelijke vragen. “Wat kom je doen in de USA”, “Waar ga je heen”, “Wat ga je daar doen”, vingerafdrukjes (Helga, bij ons ging het ook niet soepel), foto’tje en op naar de bagageband. Koffers stonden (allebei!) al klaar, snel door de douane (“heeft u iets aan te geven?”), bagage afgeven, weer een keer door de controlepoortjes (“schoenen uit a.u.b.”) en eindelijk relaxen. Het ging deze keer supersnel, want al met al heeft een kwartiertje geduurd ofzo.
Op de borden stond dat we een half uurtje vertraging hadden voor de vlucht naar New York, jammer… maar nog wel te overzien. We zouden i.p.v. om 16.45 uur nu om 17.15 uur vertrekken, maar we zaten wel al om 16.30 uur in het vliegtuig. Om een lang verhaal kort te maken, om 18.00 uur gingen we pas de lucht in… Balen!!! Gelukkig was het maar een kort vluchtje, want het was ook geen superdeluxe toestel. Het was maar een heel klein vliegtuig met zo’n 60 stoelen en Carlo zat weer ouderwets met zijn knieën in zijn nek. Om 19.00 uur stapten we uit, even op de bagage gewacht en daarna de taxi in en op naar Manhattan.

Uiteindelijk stapten we om 20.15 uur het hotel binnen. Meteen de koffers neergekwakt en op zoek naar een eettentje, want inmiddels waren we beiden al weer hongerig geworden. We hebben een heerlijke burger gegeten bij “Burger Burger” en daarna, om het echte begin van de vakantie te vieren een Budweisertje gedronken.
Het is nu 4.45 uur Nederlandse tijd als ik dit typ (22.45 uur New Yorkse tijd) en ik ben redelijk gebroken. Het bed lonkt!!
De kamer is trouwens keurig en voor redelijk ruim (zeker voor New Yorkse begrippen). Het hotel ligt in downtown New York, vlakbij Wall Street.

Morgen meer!

Groetjes uit een warm New York (27 graden).

• 13 Juni 2009 - 08:01

Mike En Alice:

Hallo daar!

Gelukkig is alles goed verlopen! Ben blij dat jullie weer veilig met beide beentjes op de grond staan!

Nu lekker genieten van al het moois.

Dikke kus Mike en ik

• 13 Juni 2009 - 08:04

Jack:

Hee luitjes,
    Nou lekker genieten. Dan doen wij dat ook as maandag!!
    gr
    jack en sandra

• 13 Juni 2009 - 08:44

Krista:

Heey,

lekker hoor 27 graden :)!!! Veel plezier in New York!!
    Groetkes krista

• 13 Juni 2009 - 09:03

El:

Hee Kanjers,

Fijn dat de reis redelijk soepel is verlopen,veel plezier en lekker genieten!!

Arie en El

• 13 Juni 2009 - 09:59

Arianne:

Klinkt als een goed begin!!
    Hoop dat jullie nu nog aan het slapen zijn zodat jullie uitgerust genoeg zijn om de gekte in New York te beleven :)

Enjoy, dikke kus!!

• 13 Juni 2009 - 17:57

Gaby En Teun:

Hey lieve luitjes,
    Veel plezier daar.We blijven jullie volgen.
    Groetjes teun en Gaby.

• 13 Juni 2009 - 20:55

Brenda:

Wauw...eindelijk is het zover (je begon al vroeg met aftellen hihi
    ) en zitten jullie in New York! Gaaf hoor, have fun!!

• 25 Juni 2009 - 15:43

Eva:

lekker hoor 27 graden
    goed dat jullie alle koffers hebben
    veel plezier daar!