11 juni 2008 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu 11 juni 2008 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

11 juni 2008 Las Vegas

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

11 Juni 2008 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen tot een uur of half tien. Dat is dus echt een record. Hopelijk zijn we nu een beetje over de jetlag-problemen heen.

Carlo heeft zijn ontbijt (weer decadent) op de kamer laten komen. Die roomservice is helemaal niet zo duur als je zou verwachten. Sterker nog… omdat ik niet ontbijt, maar wel met Carlo mee zou zijn gegaan, moet je voor 2 personen betalen (het is een buffet), terwijl ik er geen gebruik van maak (behalve mijn kopje thee en een glas jus d’orange). Op deze manier is het dus voor alletwee prettiger. Ik zit niet te wachten tot Carlo eindelijk een keer klaar is met ontbijten en Carlo zit niet te haasten, omdat ik zit te niksen.
Dus hij bestelde een 3-egg omelet met french toast, een kwart liter jus d’orange en thee. Naast het bovengenoemde zat ook nog melk, verschillende soorten jam en honing en water. En dat allemaal voor de prijs van $ 28,-- (€ 21,--). Als we naar het restaurant waren gegaan, waren we dat ook minimaal kwijt geweest.

Daarna kwam de missie om verbinding te maken met het internet. Gisteren hadden we een kabel gekocht, die je in je kamer in kon pluggen en dan had je verbinding met het internet. Maar jullie raden het al… hij deed het niet. Ik kon bellen met een helpdesk, maar dat is natuurlijk allemaal Engels, en ik heb al problemen als ik de Nederlandse helpdesk moet bellen, dus laat staan als ik al die technische dingetjes in het Engels moet aanhoren. Ik ben dus naar het business-center gegaan en heb gevraagd of ze geen wireless-internet hadden, want ik dacht dat het probleem met de kabel aan mijn computer lag (thuis heb ik hier ook weleens problemen mee). Tuurlijk hadden ze dat, dat kostte 25 dollar en ik kreeg een snoertje dat ik in de USB-uitgang moest doen en dan zou hij het automatisch doen. Niet dus! Op een gegeven moment stonden er 2 vrouwtjes en een man van het business-center om me heen om het probleem op te lossen, maar ook zij kregen het niet voor elkaar. Ik heb (toen pas) uitgelegd dat ik al een kabel in de kamer had aangeschaft, maar dat die het niet deed. De mijnheer ging het wel even proberen met de kabel in het business center en ja hoor… hij deed het. In de kamer zit in een aansluiting op het bureau en in de muur en hij zei dat ik de kabel, maar meteen in de muur moest steken. Dat probeerde ik en het euvel was opgelost.
Ik heb toen maar snel de voorgaande stukjes op de weblog geplaatst. Ondertussen was Carlo maar gaan gokken, want al met al heeft dit allemaal weer zo’n 2 uur geduurd. Carlo had geen geluk aan de goktafels en de gokmachines, maar wist de schade te beperken en speelde weer quitte.

Toen werd het tijd om de Strip te gaan bekijken. We hebben nu het Venetian, het Palazzo, Treasure Island (voor tante Anja: de show wordt nog steeds gedraaid, maar we hebben helaas geen tijd om hem te zien, want we gaan naar de Blue Man Group) en Ceasar’s Palace gezien (IJts en Arian, jullie gaan wat beleven daar! Het is werkelijk prachtig, je moet echt uitkijken dat je niet verdwaald, zo groot is het). Alle hotels zijn fenomenaal!! Je kijkt je ogen uit.
Op een gegeven moment namen we een uitgang van het Ceasar’s, maar blijkbaar een hele slechte uitgang, want we stonden midden in de parkeergarage. Volgens Carlo kwam het wel weer goed als we 2x rechts zouden gaan. Omdat ik in jullie reacties las dat ik vertrouwen in Carlo moet hebben en omdat mijn richtingsgevoel nul is (ik ben een vrouwelijke De Vreugd en dat is funest. Zus Ada ging eens naar de Ikea Delft, maar kwam uit in de Ikea Amsterdam. Ik bedoel maar…), ben ik maar achter hem aangewandeld, waarna we hopeloos verdwaalden. Volgende keer ook maar de Tomtom meenemen als we gaan wandelen.

Ondertussen hebben we kaartjes voor de Blue Man Group aangeschaft en daar zaten ook gratis tickets om naar Madame Tussauds te gaan. Dus ook dat hebben we nog even meegepakt. Carlo stond niet echt te springen, maar uiteindelijk zou hij bijna met iedereen op de foto zijn gegaan, als ik hem niet had tegengehouden.

Daarna nog even terug naar de kamer en toen in “volle sprint” naar het Venetian, want daar was de show van de Blue Man Group en we waren al iets verlaat. De show is zijn geld meer dan waard. Werkelijk fantastisch! Drie blauw geschminkte mannen die geweldig drummen en een prachtige show opvoeren.
Om 21.30 uur was de show afgelopen en hebben we nog wat gegokt (en verloren). Nu is het weer tijd om ons bedje in te duiken, want morgen staat er (weer) een vermoeiende dag op het programma. We zullen naar de woestijn Death Valley rijden. Het schijnt 107 graden Fahrenheit te zijn. En nu mogen jullie zelf lekker gaan googlen om te zien hoeveel graden Celsius dat is. Overigens was het weer een stuk aangenamer dan gisteren. De hete wind was gaan liggen en het was nu veel beter uit te houden.

Ik weet niet of we morgen internet hebben, dus misschien moeten jullie weer wachten op de stukjes, maar geen bericht is goed bericht.

Groetjes,
Carlo en Heleen

P.s. Even over de foto’s. Ik moet nog even uitzoeken of ik foto’s kan plaatsen. En als het kan, hoe ik dat moet doen, maar daar is eigenlijk geen tijd voor, want hier is ook weer zoveel te zien! En aangezien ik vandaag al 2 uur heb verspild met de internetproblemen, verplaats ik dat liever naar een later tijdstip.

  • 12 Juni 2008 - 07:19

    Ada:

    Dat is 41.66666666666667
    graden Celsius:)

  • 12 Juni 2008 - 07:45

    Erik V Duijvenvoorde:

    Leuk om jullie op deze manier te 'volgen'. Carlo: Als je onder het geweer American Airlines krijgt moet je limpen, en daarna slowrollen tot en met de river.
    Groeten van AL je collega's!

  • 12 Juni 2008 - 08:23

    Jaap Beerendonk:

    Hoi Carlo en Heleen,
    Fijn om te lezen dat het zo leuk is en dat alles goed gaat, ga zo door jullie schrijven ook leuke stukjes.
    Groetjes, Jaap

  • 12 Juni 2008 - 10:51

    IJts:

    Volgens mij hebben jullie het super naar je zin. Ik kan nu helemaal niet meer wachten tot het 17 juli is.

    Eerst maar even een plattegrond aanschaffen als we in Ceasar's, want als Carlo al verdwaald....

  • 12 Juni 2008 - 11:50

    Helga:

    Ik heb weer zitten smullen van jullie verhalen, geweldig. Ik zou best wel even om een hoekje willen kijken. Te gek dat jullie DE KOFFER weer hebben maar je had makkelijk je onderbroek nog een keer kunnen omdraaien. Heleen, heb je de Little White Chappel al gevonden ???? Ik kijk al weer naar de volgend berichten uit. O ja, even een kleine mededeling Anoek en Bente zijn geslaagd voor hun examens. GROETJES
    (ik heb trouwens al een bouwaanvraag ingediend bij BWT voor een subway, ha ha ha !!!!!!)

  • 12 Juni 2008 - 15:32

    Cobie:

    Je hebt gelijk en ik weet niet wat de blue man group is maar dat zoek ik wel uit.
    En stop nu maar met gokken zonde van je geld

  • 13 Juni 2008 - 19:03

    Eva:

    ben je nog met joey op de foto geweest in de Ceasar’s palace:D?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 1957
Totaal aantal bezoekers 193305

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: