08-06-2008 Phoenix-Grand Canyon - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu 08-06-2008 Phoenix-Grand Canyon - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

08-06-2008 Phoenix-Grand Canyon

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

08 Juni 2008 | Verenigde Staten, Phoenix

Helaas was er geen internet-verbinding te krijgen in de Grand Canyon, dus dit stuk is wat later geplaatst. We zitten nu in een Subway-restaurant een broodje te eten en daar hebben ze wel free wireless internet. Het stuk had ik gisteren al geschreven, dus het is alleen een kwestie van knippen en plakken uit Word.

Na eerst een frisse douche en daarna een uitgebreid ontbijt zijn we rond 9.30 uur vertrokken naar de Grand Canyon. Eerst nog even wat water gehaald in een, voor Amerikaanse begrippen, kleine supermarkt. Dus Tomtom instellen en gaan…. Dachten we…. De Tomtom maakte geen verbinding met het GPS-apparaat, dus op goed geluk maar vertrokken en natuurlijk kwamen we op de goede weg uit. Onderweg toch maar even helpdesk Piet gebeld en uiteindelijk deed ie het. Het was niet zo’n groot probleem geweest als ie het niet had gedaan, want natuurlijk hebben we een “ouderwetse” kaart als back-up.
Na ongeveer 2 uur rijden hebben we een korte stop gemaakt bij Montezuma’s castle. Dat zijn rotswoningen, die vroeger werden bewoond door boeren. Hier hebben we ook meteen onze Nationale Park-pas gekocht, zodat we in alle parken gratis naar binnen kunnen.
Na een half uurtje zijn we weer in de auto gestapt voor het laatste stuk. De Tomtom wees ons naar links en de borden naar rechts. Toch, eigenwijs als ik ben, de borden gevolgd en dit bleek een iets langere route te zijn (zo’n 40 minuten). Door de borden te volgen kwamen we nu op een weg die we eigenlijk pas voor morgen hadden ingepland, maar goed, de weg is mooi genoeg om nog eens terug te rijden.
Onderweg zijn we nog 3 keer gestopt voor een paar mooie uitzichtpunten. De eerste net voor de ingang van het park (Little Colorado view Point) en de andere twee in het park (Desert View-point en Grandview-point). Erg indrukwekkend!
Om ongeveer 16.30 uur reden we het park in en om 17.00 uur stonden we bij de incheckbalie van Yavapai-lodge. Inmiddels moest er ook een keer gepind worden. Dus wij aan de aardige mevrouw aan de balie vragen waar een pinautomaat was. Zij verwees ons naar een lodge die een paar mijl verder lag. Daar aangekomen werden we weer doorverwezen naar een andere lodge die weer een mijl verder lag. Uiteindelijk daar gepind, maar wat bleek later… er was gewoon een pinautomaat om de hoek bij de incheckbalie van onze lodge. De mevrouw was nog aan het leren (en ze was al bijna 70!), dus ik heb het haar maar vergeven.
Uiteindelijke waren we zo rond 18.00 uur in onze lodge. Eenvoudig ingericht, maar wel ruim en schoon. En dat is het belangrijkste.
Nu schijnt de zonsondergang in de Grand Canyon bijzonder mooi te zijn. De zon zou zo rond 19.45 uur ondergaan, dus wij gingen rond die tijd naar het uitkijkpunt Yavapai Point. De zonsondergang was mooi, maar we hebben wel eens mooiere gezien (bijv. op het eiland Langkawi in Maleisië). Maar ook dit hebben we weer meegemaakt.
Daarna nog wat kleine boodschapjes gedaan (drinken en wat fruit) en toen terug naar de kamer, want Carlo was erg moe. Hij heeft vannacht erg slecht geslapen en het is nu ik dit stuk schrijf 21.30 uur en hij ligt al in diepe rust.
Morgen wordt het (voor mij) nog even stressen, want volgens mij hebben we te weinig benzine, maar volgens Carlo gaan we het makkelijk redden. Op het beginstuk van de route van vandaag kwamen we om de haverklap benzinestations tegen, maar toen we wilden gaan tanken, was er natuurlijk geen één meer te vinden. Volgens de teller in de auto kunnen we nog zo’n 110 mijl rijden net dichtstbijzijnde dorpe ligt op 10 mijl afstand. In dat dorpje zal toch wel een benzinestation zijn??
Het belooft in ieder geval weer een spannende dag te worden morgen. We gaan van de Grand Canyon naar de Bryce Canyon. Volgende de routeplanner duurt de rit zo’n 5,5 uur zonder stops, dus dat wordt weer een lange dag. Maar ook hier is ons beloofd, dat de zonsondergang in Bryce prachtig moet zijn. We wachten af…

Ik duik, na nog een sigaretje (buiten, want non-smoking room), ook onder de dekens, zodat we morgen weer fris aan een nieuwe dag kunnen beginnen.

Groetjes,
Carlo en Heleen

• 09 Juni 2008 - 20:00

Cobie:

Spannend allemaal hoor!!

Groetjes

• 09 Juni 2008 - 20:34

EVA:

hebben jullie geen jerrycan in de kofferbak staan dan?

• 09 Juni 2008 - 20:41

EVA:

en hebben jullie nog geen foto's dan?
    nederland heb 3-0 gewonnen tegen italië, jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh

• 09 Juni 2008 - 20:45

EVA:

dit waren 2 zinloze berichtjes voor als je me mist heleen, en natuurlijk ok voor Carlo

• 09 Juni 2008 - 21:08

IJtske:

Klinkt super gaaf. Ik wil ook!!! Kan niet wachten.

Hier gaat alles goed. Alles is nog heel. ;) En Djara is goed bezig om de katten uit de tuin te houden.

Arianne gaat morgen examens doen. Spannend.

• 09 Juni 2008 - 22:14

Arie En Elly:

Hoi Carlo en Heleen,
    Wat een belevenissen alweer, en jullie zijn nog maar aan het begin. Hebben jullie dat weer met die koffer..pfff Wat goed dat jullie (of jij Heleen hahaha) het gemixed hebben. We hebben net de geweldige wedstrijd gekeken! Echt een goeie wedstrijd.
    En leuk hé dat je lekker eigenwijs bent, niet de tomtom volgt...niet teveel doen hé anders ben je zo amerika door hahahahaha.
    Verder gaat hier alles goed in Leiden, we zitten nog even na te genieten met een lekker borreltje en muziek van isla. Weet je el venao!!!Gezellig hoor!!

Heel veel plezier en vooral lekker genieten van de mooie plekjes in amerika.
    Groetjes Arie en El (en gert en brenda, wij zitten hier ook ff hihihi doeiiii fijne vakantie) tot gauw!!

• 10 Juni 2008 - 05:42

Cees Meijdam:

Vertrouw maar op Carlo, er is benzine genoeg. Heb vertrouwen.

Groeten

• 10 Juni 2008 - 09:53

Theodore Donald 'Don:

Dude, you're running out of fuel.

Dat wordt lachen. hahaha. ik hoop dat er in dat dorpje een tankstation is.

• 10 Juni 2008 - 12:27

Helga:

Hallo lui,
    Onwijs leuk om jullie belevenissen tot nu toe te lezen. Wat een getut met die koffers. Ik hoop dat hij er is als jullie in Las Vegas komen. En Heleen, zoals ik bij Cees zijn berichtje las: vertrouw op Carlo. Ik weet dat is heeeel moeilijk maar mijn ervaring met Niels is ook zo: Schat, we redden het makkelijk. En ik zit hem maar te knijpen. Dus ik weet wat het is. Succes en geniet lekker verder. GROETJES !!!!!!!!

• 10 Juni 2008 - 20:21

Anja:

Ik zie in jullie reisprogramma dat jullie vandaag in Las Vegas aankomen, te gek!! Geniet van de gekte, drukte en waanzinnig Amerika. En is het toneelstuk met de boot er nog steeds?

• 11 Juni 2008 - 16:08

Ineke:

Jij hebt nog geluk met Carlo. Ik zat in een auto met 2 van Dijken die zeiden dat we het wel zouden redden met de benzine. En je raad het al, benzine op. Erg handig in de US waar je soms kilometers moet rijden voordat je een huis tegenkomt. Volgens mij zitten jullie nu in Las Vegas en ikke is jaloers. Al aan een pokertafel gezeten?
    Veel plezier nog!