Even met deze weblog proberen... - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Even met deze weblog proberen... - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Even met deze weblog proberen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

07 Juni 2008 | Verenigde Staten, Phoenix

Het is hier nu 23.30 uur en bij jullie is het dus 8.30 uur. Hier op de hotelkamer kan je wireless internetten, dus ik dacht: ik ga mijn weblog even bijwerken… maar…. dan moet ie het natuurlijk wel doen. Daarom dus maar eerst even een mail naar (de meeste van) jullie allemaal gestuurd en daarna deze weblog aangemaakt.

Vanmorgen op tijd vertrokken vanaf Amsterdam naar Washington. Prima stoelen en, ondanks dat ik niet geslapen heb (Carlo nog 2 uurtjes ofzo), is de tijd toch redelijk snel gegaan. Om 14.30 uur plaatselijke tijd landden we in Washington. Daar ga je eerst door de Immigrations, waar ze je allerhande vragen stellen. Zoals: Wie ga je bezoeken (uuuuhm… niemand…), is het de 1e keer in de VS (dit vroegen ze 2x), watvoor werk doe je, etc. etc. Ondertussen worden er vingerafdrukken gemaakt en een foto.

Daarna ga je door naar de bagageband om je koffers te halen. Eén koffer stond al op ons te wachten, maar die andere? Na een half uur gewacht te hebben (ondertussen was bijna iedereen van onze vlucht al doorgelopen MET hun bagage), ben ik maar wat inlichtingen in gaan winnen. En ja hoor, onze koffer stond nog op Schiphol. Gelukkig pakken we alles altijd half om half in, dus spullen van Carlo en mij zijn gemixt. Zo hebben we in ieder geval nog schone kleding. Maar goed, wat te doen met de verdwenen koffer. Er werd ons verteld, dat we dat op onze eindbestemming (Phoenix) moesten gaan regelen.

Dus wij met onze (ene) koffer naar een hal, waar je deze weer af moet geven, zodat ie mee gaat met onze vlucht naar Phoenix (als dat maar goed gaat!). Daarna ga je weer door een security-check, waar ze weer al je handbagage (en schoenen) gaan controleren en je zelf weer door zo’n poortje moet. Daarna begint het wachten op de volgende vlucht.

Om 15.30 uur zaten we in smoking-lounge (ROKEN!!! Dat hadden we wel verdiend na die pech met de koffer).

Om 18.00 uur zaten we weer in het vliegtuig en konden we aan de volgende reis beginnen (nog 4.45 uur te gaan). Helaas konden we niet opstijgen vanwege slecht weer. Waar het slechte weer was, is mij nog niet bekend, want zowel op het startpunt als op het eindpunt was het naar onze mening goed. Enfin, we stonden dus 3 kwartier aan de grond voor we het sein kregen te vertrekken. Maar ook deze vlucht ging voorspoedig en voor het eerst heb ik bijna de hele tijd geslapen (mede dankzij de slaappil van Cobie).

Aangekomen op Phoenix, eerst weer even roken natuurlijk, en daarna naar de bagageband en hopen dat onze koffer is meegekomen. We hebben geluk!!! Daarna naar de desk van United Airlines om door te geven waar onze koffer kan worden afgeleverd. Ze konden nog niet precies zeggen wanneer hij binnen zou komen en aangezien wij morgen meteen weer vertrekken naar de Grand Canyon en de dag erna naar de Bryce Canyon, hebben we afgesproken dat ze de koffer naar Las Vegas zullen sturen. Daar komen wij de 10e aan en zodra we er zijn zullen ze zorgen dat de koffer in ons hotel wordt afgeleverd (hopen we). Maar goed, we kunnen een paar dagen vooruit met die ene koffer en we zullen best nog eens iets mispakken, maar het noodzakelijkste hebben we.

Daarna de huurauto opgepikt. Ook dat verliep voorspoedig en we zijn de komende 2 weken in het bezit van een prachtige Pontiac. Natuurlijk proberen ze je weer van alles aan te smeren (grotere auto, verzekeringen en navigatie), maar daar zijn we door alle goede tips niet ingetrapt.

Binnen een kwartier zaten we in ons hotel, waar ik nu dus deze mail aan het schrijven ben. Het is een prachtig hotel, met een mooie grote kamers.

Nog even het weer. Toen we landden was het zo’n 34 graden.

Tot zover onze belevenissen tot nu toe.

Nu nog even lekker douchen en dan genieten van een welverdiende nachtrust.

Groetjes,

Carlo en Heleen

• 08 Juni 2008 - 07:55

Leonie:

dat is even balen zeg van doe koffer!! Gelukkig dat er in die ene koffer genoeg spullen zitten!! Nou hopen op mooi weer en geniet ervan!!

xxx

• 08 Juni 2008 - 08:33

Thea De Jong:

Leuk dit bericht te lezsen en dat jullie goed aangekomen zijn.....helaas inderdaad van die tweede koffer maar jullie kunnen toch voorlopig even vooruit...Geniet van de Canyons en zie uit naar jullie belevenissen!!
    Groetjes van Thea

• 08 Juni 2008 - 08:40

IJtske:

Toch maar deze site begonnen. Balen van die koffer, maar dat komt vast weer goed. Eerste tip dus voor Arian en mij. VERDEEL DE SPULLEN.

Nu al 34 graden. Ik wil volgens mij niet weten wat de temperatuur is in juli. :D

Veel plezier met de eerste autotocht. Ik hoor wel weer hoe het was.

Groetjes IJts

• 08 Juni 2008 - 08:45

Cobie:

Het lijkt verder allemaal wel leuk. Hopen dat de koffer aankomt.
    Groetjes

• 08 Juni 2008 - 09:32

Mike En Alice:

Jemig dat is behoorlijk balen even! Hopen dat het allemaal weer goed komt en dat ze die koffer inderdaad op de juiste plek bezorgen.

Heel veel plezier, en we horen wel weer!

En uitkijken hoor!

xxx

Mike en Alice

• 09 Juni 2008 - 10:58

Chris En IK:

Nou, gelukig kunnen jullie nog roken. Veel plezier de komen de weken.

xxxx